Tuesday, May 10, 2011

PISHANG-GEMUK-BINATANG



Assalamualaikum semua.


semua Assalamualaikum.


malam ni seperti malam2 lepas.


so,cerita baru nya di sini mengenai.


kalau pisang jadi binatang,kalau binatang jadi gemuk,


dan kalau semua bende jadi gemuk


so,cerita gemok lah.






pernah tgk monyet gemuk?
mesti korang x penah kan.
kalau nak jumpe monyet gemok.korang masuk lah UiTM.aha,sebab aku rasa nanti kalau aku kat sana 
aku rasa akulah monyet gemuk tu.


so.doa doa aku x masuk UiTM


then,


korang penah tgk pisang kahwin?pisang peluk pisang?ni hakikat.kalau korang 
pergi kerja,pergi pasar.pisang2 ni akan g katil korang utk tido.
baru masak pisang.baru boleh makan.
jgn fikir pisang masak cam tu je.kene peram.




apa lagi nak cerita..


korang penah tgk pisang jadi binatang.


dan pisang tu hidup.pernah?


xpernah?


jawab sekarang.


pernah,ke x pernah?


pernahkan.sebab pernah lah aku sempat carik






ini pisang awak.


xsemua pisang boleh jadi anjing.


dan setiap satu pisang.ade satu hidung anjing.sebab apa?anjing bau pisang.


dan setiap satu kucing kat dunia ni.ade sepasang kaki embun itik




ABANG ABU:kucing pandang ape tu.
KUCING:kucing pandang pangkah kat hujung skrin abang abu.


so.situ dah satu kucing.ni aku pgl intan.dye suke panjat rak kasut.




dan.sini satu hal.ada satu ikan.


pada suatu hari.apa yg menyebab kan ikan ni suram,dye gemuk.


so,ikan gemuk x leh berenang bang kat sungai.


lelah,penat.kalau boleh terapung lama dah terapung.


tp apakan daya.ikan gemuk kene bejalan.


lagi baik amik keputusan mati






belum tumbuh kaki dah mati.


sebab apa ikan x leh senyum?sebab ikan x de kaki.




cerita balik kat korang,mengenai pisang.sebab apa pisang sedih?sebab pisang xde kaki.






tp kalau nak belajar lebih ubah genetik pisang.semua boleh.janji korang belaja lebih.jgn gentel2 lebih


so.pisang juga boleh keluakan bisa.




aku post cerita ni bukan apa.aku nak korang pahat2 nama aku di dada korang tiap kali makn pisang.aku google2 lebih lah pisang






n,aku tgk makin hari makin banyak binatang obesiti.


ni bukan faktor cuaca.ni faktor malas.kalau dulu org keja kucing curik ayam


kucing sekarang dah x kene kejar sebab curik ayam,
sebab ayam semua dlm peti ais.so,kucing duduk2 je


sebab tu gemok


dan n




kalau dulu ayam semua kurus sebab lari dari musang


sekarang mana ada dah.semua dok sangkar,reban taknak cuak,nak selamat je.


tgklah apa sekarang sudah jadi,semua gemok.macam monyet UiTM






n kalau dulu perempuan kurus sebab xde duit makan,xde makanan nak makan.duduk kampung tolong sapu2 laman.sekarang mana ada.semua makan ayam goreng tolong makankan utk laki,lepak2 starbuck.popeye,mcd.ni sume angkara kita x gerak.


so,perempuan sekarang gemuk sebab apa?makanan je lah.


jgn bg alasan korang tensyen lepas tu gemuk.ni ha sepak dokong aku kasi.






abang!beli selua baru!xcantik lah!xpadan


ABANG ABU:-.-yelah2.sebulan sekali kata x cantik.hari pertama beli puji nak mati.lepas tu kata x sesuai lah ape lah.tampar pusat kau tau lah






so.ayo sedau,jgn alpa.tingkatkan semangat.


minum air kosong banyak2 kalau lapar.




dan cerita pasal perempuan.mesti ada cerita pasal anak.


and kalau aku google dalam2.safe search is off.0.0aku carik yg baik2 lah.


aku tulis fak.n then aku nampak kanak2 ni


masyaAllah,teruk bebena.




nak,,,nak seringgit.


ahaha.kau nak singgit orang tua.nah kau.


so.kau bygkan lah.sumpah do,cube kau bayangkan walau sekali kau minx duit masa kau betul2 susah kat junior kau ke,adik kau ke,minx tolong tapi sikit pon x kasi,hina kau..mesti hot.


tp masalahnya di sini orang tua tu kurang upaya.mengenang nasib je lah dia.so,nanti kalau semua dah ade anak.perangai jgn cenggibai.didik dye.






anak yg macam ni semestinya dah berfikiran jauh.kalau x xkan dye nak buat camtu.carik apa?


gold triangle?so.bukan didik2,tapi awasi budak cam ni.




apa lagi nak cerita?


hmm,habis!ahaha.cerita sampai sini je lah kalini.


xde mood nak ceritau.


so.kesimpulan byk kat sini.


aku petik satu dua je.


kalau jadi semut.jgn berangan nak jadi zebra.so,setiap manusia kene jadi diri sendiri.
tuhan x pernah mengajar kita membuat perumpamaan,tetapi kita sendiri yg membuat,
sebab apa?berdasarkan pengalaman,dan fakta sekeliling.
dan semua bende tu boleh diterima pakai oleh org yg mendengarnya apabila dye sendiri terasa perumpaamaan yg disampaikan tu betul


penah terfikir x tiap kali kau chatting ngan budak2 yg kau rasa x best...kau rasa bosan.
sebab dye tulis bende yg bosan.


tapi kau x tau yg dye tulis tu..dye rasa bende tu seronok?
sebab apa?sebab keinginan lain.jangan buang kawan sebab xsuka.


cuba enjoykan dia.even kau rasa bosan.bukan aapa.kau ceriakan orang tu pon dah pahala.






aku akhiri serangkap gambar.selamat sejahtera semua.


JANGAN BUAT ALASAN TIDO LAMBAT TU,BUAT KAU X SEMBAHYANG SUBUH.LEPAS TU QADA KAN.


N JGN MAINKAN HATI PEREMPUAN SEBAB HATI PEREMPUAN ADA SATU
tapi boleh pertimbangkan main bukit sebab ada dua.




so.aku pon nasihat diri sendiri jgn tidur lewat.doakan rezeki aku murah





4 comments:

  1. wei wei, mogamoga murah rezeki kau wahai sahabat :)

    ReplyDelete
  2. amin ya Rabbal Alamin.kau pon sama kacang:)

    ReplyDelete
  3. tq sbb da menceriakan saye..dpt pahala taw..hahaha

    ReplyDelete