Thursday, April 14, 2011

HAIWAN PUN KEDEKUT SEKARANG INI

Semalam aku pegi naik atas moto.lepas tu aku jalann2.then tetibe aku behenti.  aku behenti.  mestilah aku fikir kenapa aku behenti.rupanya aku lupe nak bg salam kat korang.aku pandang kanan,lepas tu.Assalamualaikum aku cakap.


So tajuk atas tadi.HAIWAN PON KEDEKUT SEKARANG NI.


sebab apa?masa aku kayuh moto aku,aku tepandang si Lembu.nama Intan.


aku nampak dye buat ape.sumpah dye kedekut/kedekut sgt ko0000t.




dye hisap tetek dye sendiri.


INTAN:eh,abang abu,kantoi.
ABU:best ke hisap sendiri.kau saje je kan nak abiskan.bapak kedekut.manusia nak kau nye susu.


satu merta,dye lari,


"ahhhh,xnak kasi!.aku kedekut.minx lah kat orang laiin.buat susu tepung ke ape ke."


aku try jugak kejar.kali ni aku mandu moto pulak.


last last x dapat.


aku biakan je lah si Intan tu hisap sambil lari.


__so kesimpulan__

lembu perempuan suka kedekut buat zaman ini.


HARI KEDUA

sedang aku kayuh moto.aku nampak lagi satu lembu. Intan.sama juga.


dok usha usha sapa yg bersila pegang tetek lembu.

laaaaah,Intan ni.pau kawan dye pulok.siap bungkus lagi


INTAN:eh golo,abang abu usha kite lah.lepas ni mesti dye hon.


ABU:Hon Hon.


kan betul.kalini si  Intan bawak coronflake.jimat kan.susu sendiri habis.golo pulak pulak dye picit petak keletak.


Then.cam biasa lah.mesti si Intan ni lari.


kalini aku mandu moto.last last.aku x dapat jugak.


aku biakan dye belari sambil besila.




HARI KETUJUH




ketika aku kayuh moto.aku nampak Intan.aku tekejut.dye boleh diri.aku terpa.satu satu aku tekan








INTAN:eh abg abu,kantoi.


ABU:xpe,anggap kau lembu.xyah paakai sarung.




then.kalini dye lari lagi laju.last last.


kali ni aku mandu moto.xtp x dpt


aku biakan je.setitis pon aku x nampak.


biasalah,lembu perempuan sekarang kedekut




HARI 12


ni kemuncak cerita ni.


kalini pasal TUMBUHAN SEKARANG PUN KEDEKUT


aku rase cam biasalah.mesti tumbuhan perempuan tu.


elok elok aku kayuh moto.tetibe aku benti.aku behenti betul2.oh,patutlah.lupe bagi salam.


lepas tu.aku pandang kanan,selamat sejahtera aku cakap.


kayuh moto.pastu aku nampak betik


BETIK:eh,abang abu.kantoi


ABU:a'a kot.


aku lopong.usha ikut eko mata je






biasalah .mesti tumbuhan perempuan ni.laki xkannye.


so.kalini dye x lari.tumbuhan x leh lari.aku x mandu moto lah kalini.


FAKTA-sebenarnya betik ni kedekut susu getah.


so.dye sarung.bagi orang x nak atau x nampak itu.


so xde sape minx.


HA?


aku cita sampai situ saja.bala ni bala.




ABU:ha!buat ape tu!?


ADI:ape,orang amik roti kelape je~


oh.ni penutup sebenarnya.ini lah peleraian bagi cerita td.




OKAY
sekarang bahagian intonasi


aku nampak negro.ingat susu.nampak susu.ingat intan.ingat intan.ingat susu kat negro








NEGRO:minumlah.anggap saya ni meja.


so.tu peleraian cerita jugak.


PENUTUP:


minumlah susu walaupun mahal.sebab bukan ape mahalnye.ni sume sebab lembu minum susu lembu sendiri.ni fakta.esok klua brite trima kasih kat aku.aku bgtau awal.


sekian abang abu


doakan aku belaja luar negara ok?


9 comments:

  1. Sumpah aku tak tau ape kau mengarut nii !

    ReplyDelete
  2. yg last sekali tu , inshaAllah amin :)

    ReplyDelete
  3. nasib gua takde susu sendiri.
    kehkehkeh

    ReplyDelete
  4. kalau tidak dah hisap dah kan?

    amin lah yg kat bawah tu:)

    ReplyDelete
  5. abu dpt pgi luar negara eh? tahniahhh (:

    ReplyDelete